woensdag 18 oktober 2017

De maand oktober

Dag allemaal,

Ook deze maand hebben we het weer erg naar onze zin. In het begin van de maand vierden we de verjaardag van onze juf. Het was een gezellig samen-zijn.

Daarnaast hebben we dit schooljaar opnieuw stilgestaan bij het project 'Saved by the bell'. Zo verplaatsten we ons in kinderen die leven op andere plaatsen in de wereld. Deze kinderen hebben niet altijd de kans om naar school te gaan. Eigenlijk zijn wij echt gelukzakken!

Vorige week was het ook weer 'de week van het bos'. Samen met 6B trokken we naar het Zillerbos in en genoten we van de geluiden in de natuur, maar ook van de natuur op zich. Enkele uitspraken van kinderen waren: 'Ik ga hier vaker komen in mijn eigen vrije tijd', 'Oh juffrouw, dit doet mij zo goed, ik voel mij veel rustiger' en 'We hebben nog nooit zó fijn samengespeeld als vandaag'. Het was dus
echt wel de moeite waard en voor herhaling vatbaar.

Deze maand heeft onze juf ons ook opgeleid tot bemiddelaars. Dit wilt zeggen dat we onze eigen ruzies beter gaan kunnen oplossen, maar dat we ook anderen kunnen helpen als zij ruzie hebben. Enkele leerlingen hebben het deze week al eens uitgetest en het werkt echt. Het is fijn om te doen.

Groetjes,

6A






Geen opmerkingen:

Een reactie posten